пʼятниця, 25 березня 2016 р.

ЗДІБНІ, ТВОРЧІ, ОБДАРОВАНІ...




       Характерна риса молодших школярів — широта і несталість інтересів, тому завдання дорослих полягає у тому, щоб не ставити перед собою мету виховати вундеркінда, а дбати про загальний розвиток дитини, пробуджувати інтерес до різних видів діяльності та залучати малюка до участі у них.
      Здібності розвиваються у процесі діяльності. Однак, якою б здібною людина не була, вона навряд чи зможе досягти великих успіхів у праці, якщо не привчена працювати наполегливо і добросовісно.
                                                        Акцент на визначенні  здібностей 
                                                                       дитини.
   Дайте оцінку у балах (за п'ятибальною системою) кожній із зазначених характеристик. Якщо якась ознака властива вашій дитині у найвищому ступені, ставте 5 балів, якщо вище середньої — 4 і так далі Найнижча оцін­ка — 2 бали. Потім підрахуйте бали за всіма характеристиками.



Інтелектуальні здібності
Ваша дитина:
1.     Набуває нових знань дуже швидко й легко.
2.           Має «здоровий глузд» і користується ним у повсякденних ситуаціях.
3.           Добре міркує, ясно мислить, не плутається у думках. Добре вловлює зв'язок між однією подією й іншою, між причиною і наслідком. Добре розуміє натяки, здогадується про те, що часто у прямій формі не висловлюється дорослими. Розуміє причини вчинків інших людей, мотиви їхньої поведінки.
4.     Швидко запам'ятовує почуте або прочитане без заучування, не витрачає багато часу на повторення.
5.     Знає багато про такі події й проблеми, про які її однолітки не знають і не здогадуються.
6.     Має багатий словниковий запас, вільно оперує новими словами, легко висловлює свою думку.
7.     Любить читати або слухати читання книжок, що зазвичай призначені старшим на рік-два дітям.
8.           Розв'язує задачі, що потребують розумового зусилля.
9.           Ставить дорослим дуже багато запитань. Має різноманітні інтереси.
10.                       Випереджає своїх однолітків у розвитку на рік-два.
11.                       Оригінально мислить і пропонує несподівані оригінальні відповіді та рішення.
12.                       Дуже  сприйнятлива,  спостережлива,  швидко  реагує на  все  нове  і несподіване.
Художні здібності
Ваша дитина:
1.           У малюнках використовує розмаїтість сюжетів.
2.           Серйозно ставиться до творів мистецтва. Стає вдумливою і серйозною, коли бачить гарну картину, незвичайну скульптуру, чує музику.
3.           Оригінальна у виборі сюжету, складає оригінальні композиції (із квітів, малюнків, марок, листівок).
4.     Завжди готова використовувати якийсь новий матеріал для виготовлення іграшки, малюнка, композиції, у будівництві дитячих будиночків на ігровому майданчику тощо.
5.           У години дозвілля охоче малює, ліпить, створює композиції, що мають художнє призначення (прикраса для будинку, одягу тощо).
6.           Створює малюнок або ліплення, у яких виражає свої почуття і настрій.
7.           Цікавиться творами мистецтва.
8.     Любить працювати з клеєм, пластиліном, глиною.

Музичний дар
Ваша дитина:
1.           Дуже швидко й легко переймає ритм і мелодію.
2.           Добре співає.
3.           У гру на інструменті, у пісню або танок вкладає багато енергії і почуттів.
4.           Любить музичні записи. Залюбки відвідує «живі» концерти.
5.            Любить співати разом з іншими і робить це злагоджено.
6.           У співі або у музиці виражає свої почуття, стан душі.
7.           Складає оригінальні мелодії.

Артистичний талант
Ваша дитина:
1.           Легко входить у роль іншого персонажу, людини.
2.           Цікавиться акторською грою.
3.     Змінює тональність голосу, коли говорить від імені іншої людини.
4.     Часто розігрує якісь драматичні сценки.
5.     Передає почуття через міміку, жести.
6.           Прагне викликати емоційні реакції у інших людей, коли про щось із захопленням розповідає.
7.     Із легкістю драматизує, передає почуття й емоційні переживання інших людей.
8.     Пластична й відкрита для всього нового, не зациклюється на усталеному.
Технічні здібності
 Ваша дитина:
1.           Добре виконує завдання з ручної праці.
2.     Цікавиться механізмами і машинами.
3.     У світ її захоплень входить конструювання машин, приладів тощо.
4.     Може легко лагодити зіпсовані прилади, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок.
5.     Розуміє причини поломки механізмів.
6.     Любить креслити.

Спортивні здібності
Ваша дитина:
1.           Енергійна, створює враження дитини, здатної до великого обсягу фізичних навантажень.
2.           Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях.
3.     Постійно займається якимось видом спорту.
4.           Бігає швидше за усіх у дитячому садку.
5.           Фізично скоординована, рухається легко і граціозно.
6.           Любить ходити у походи, грати на відкритих спортивних майданчиках.
7.     Віддає перевагу рухливим іграм.

ІV.  Висновок.
  Виділить 3—4 найвищих показники. Орієнтуючись на них, намагайтеся створювати умови для розвитку здібностей вашої дитини (придбання книжок, необхідного технічного або спортивного інвентарю, дотримання режиму дня, організацію занять у секціях, гуртках, студіях тощо). Знайдені параметри можливостей вашої дитини можуть також виявитися корисними й у тому випадку, якщо вона має схильність до нових, оригінальних ідей, але соромиться цю здатність демонструвати і намагається її не виявити. Ви можете підбадьорити дитину, сказавши, наприклад: «Молодець! Ти вмієш творчо мислити».

    Крім цього завдання, ви можете оцінити ступінь обдарованості і талановитості вашої дитини без зв'язку з якоюсь цариною вияву інтересів. Дій цього наведено перелік характеристик обдарованих і талановитих дітей. За спостереженнями психологів і вчителів, він містить критерії потенційної обдарованості. Анкета допоможе вам визначити рівень вияву можливостей дитини.

Скоріше здібна, ніж обдарована:
1. Моя дитина ініціативна, жвава, рухлива.
2. Вона охоче відгукується на все нове.
 3. Любить усе загадкове і незрозуміле.
4. Часто потребує підтримки старших.
5. Досить легко відволікається і залишає почату справу.
 Якщо на п'ять запитань видали відповіді «так», є підстави вважати вашу дитину здібною. Якщо на запитання 4 і 5 ви відповіли «ні», переходьте до наступних запитань.

Обдарована:
1. Її інтереси досить стабільні.
2. Її допитливість стійка.
3. Любить ставити й вирішувати важкі запитання.
4. Часто не погоджується з думкою дорослих.
5. Має свій погляд на все і наполегливо його відстоює.
6. Почату справу завжди доводить до кінця.
7. Має особливу схильність до певного виду занять або предмета.
8. Наполеглива у досягненні поставленої мети.
9. Має багато друзів серед своїх однолітків, із кожним знаходить спільну мову.
10. Ставить багато запитань (зокрема й на уроках).
11. Часто буває егоїстичною.
 Відповіді «так» на всі одинадцять запитань дають підставу припустити, що ваша дитина обдарована. Переходьте до наступних запитань.

Яскрава обдарованість:

1. У багатьох сферах знань, у мистецтві, музиці, літературній творчості виявляє свою обдарованість.
2. Має одного, максимум двох друзів старших за себе за віком.
 3. Глибоко розуміє нюанси мови, її мова дуже розвинута, має великий словниковий запас.  
4. Завжди шукає самостійні рішення.
5. У спірних питаннях опирається на власне судження, не любить загальновизнаних думок.
6. У важких ситуаціях бере на себе відповідальність.
7. Часто здається «не за віком» дорослою.
8. Добре знає власні можливості, особливості характеру і своє покликання.
9. Однаково обдарована у гуманітарних і технічних галузях.
    Позитивні відповіді на ці дев'ять запитань дають підстави вважати вашу дитину обдарованою.

Додатково можна відповісти на запитання, що визначають наявність у вашої дитини високого творчого потенціалу.

Ознаки високого творчого потенціалу
:
1. Бажання привнести у виконувану роботу елемент новизни.
2. Прагнення опанувати незнайому справу.
3. Виявляє завзятість до досягнення мети, незважаючи на невдачі.
 4. Спостерігається легкість слухового і зорового запам'ятовування.
5. Є потреба помріяти на самоті.
6. Є спроможність довго думати над якоюсь ідеєю, проблемою.
7. Є здатність до абстрагування, уміння встановлювати віддалені асоціації між різними предметами і явищами.


8.Розвинена творча уява.

Немає коментарів:

Дописати коментар