неділя, 18 квітня 2021 р.

19.04.2021р.

 Понеділок

Літературне читання

Тема. Контрольна робота. Навичка читання мовчки.

Навичка читання мовчки ( письмово)

Комбінована контрольна робота № 6

з перевірки сформованості навички читання мовчки та завдань до тексту для перевірки розуміння змісту прочитаного, уміння працювати з текстом, творчого на побудову висловлювання власної думки за змістом прочитаного


1.     Уважно прочитай текст (4б.)

                                          ЧИМ ХАТА БАГАТА
        Визолотило сонце лани. Скрізь розпросторився густий гарячий дух стиглого зерна. Денисків тато і днює й ночує в полі. Він у комбайнерів за бригадира, і роботи в нього у час жнив – непочатий край. Дениско так, бува, скучить за татом, що більше й витерпіти несила. Тож відпроситься в домашніх, осідлає замість коня довгу лозину – й бігцем на лан. Перетне ріденький лісок, за ним ярок та смугу колючої стерні*, і вже ось він у кабіні татового комбайна, що пливе по безмежному жовтому морю.
– Це добре, що ти допомогти прийшов, – пригладжує Денискові непокірного чубчика тато. – Тут, брат, поспішати треба, бо врожай не той, що в полі, а той, що в коморі. Як думаєш, упораємо за сьогодні цей лан?
– Щось йому ні кінця ні краю, – з непевністю в голосі  каже Дениско.
– Не питає добрий жнець, чи широкий загонець, – усміхається тато й,підморгнувши синові, додає: – Очі роботи лякаються, а руки роблять...
       Так, перемовляючись та жартуючи, вони і жнивують, поки сонце не похилить до обрію і не ляже на землю передвечірня сутінь**. Частенько в цей час приходить по Дениска бабуня. Та не з порожніми руками, а з повним кошиком ще тепли пиріжків, з баночкою липового меду і бідончиком квасу чи узвару.
         Тато зупиняє комбайн, подає знак своїм хлопцям, щоб усі ставали на підвечірок. І тут-таки купа обмолоченої соломи обертається на скатертину-самобранку. Призволяються комбайнери пирогами, найласіші шматки Денискові підсовують. А бабуня припрошує:
– Їжте, любі женчики, їжте. Чим хата багата, тим і рада.
– Е, бабо Насте, ваша хата не тільки пирогами багата, – весело усміхається Степан, високий парубок, що любить підкидати Дениска мало не під самісіньке небо. – Он
який у вас хлібороб росте! Не хлопець – золото. Якби не Дениско, ми б сьогодні й половини не зробили. Недарма кажуть, що нива потребує доброї погоди, доброго насіння та доброго робітника.
        Дениско опускає долу очі, бо не звик, щоб його хвалили. Якийсь час мовчки вминає пирога з яблуками, а тоді каже баском:
– Зараз мені вже додому треба. А завтра я знову прийду. Буду щодня вам допомагати, поки весь лан не вижнемо.
        І, взявшись з бабунею за руки, вони повертають у бік запнутого вечірнім серпанком***  села.

(346 слів)                                                                                     
                                                                                                   Анатолій Григорук

*Стерня – поле, на якому зібрано хлібні рослини й залишилися лише зрізані біля кореня їх стебла.

 **Сутінь – напівтемрява, що настає після заходу сонця.

     ***Серпанок – легка, подібна до туману поволока, яка обмежує видимість.

 

 Виконай письмово завдання до тексту

Розуміння твору (6б.)

2.     Хто головний герой твору?
А
Дениско
Б бабуся Настя
В Денисків тато

 

3.     Які слова можна використати для характеристики Дениска?
А
лінивий, байдужий, сонько
Б балакучий, веселий, хвалько
В люблячий, скромний, працьовитий

 

 

4. Кому віддавали найласіші шматки пирога?
А
парубкові Степану
Б Денискові
В бригадирові комбайнерів

 

5.     Допиши приказку: «Очі роботи лякаються, а

________________________________________________________________

6.     Випиши з тексту речення, якими Степан характеризує Дениска.

 

7.     Постав і запиши два питання за змістом твору. _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

8.     Напиши, як ти розумієш вислів «Не  хлопець – золото» (2б.)

Зворотній зв'язок. Роботу надішліть на перевірку.

Математика

Тема. Занаходження значень виразів на сумісні дії різного ступеня. Задачі на знаходження числа за двома різницями.

Перегляньте відеоурок

Попрацюйте за вказівками вчителя.

Українська мова

Тема. Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками.

Робота з підручником:

1. Прочитайте правило про однорідні члени речення (с.169)

2. Виконайте письмово, уважно чтитаючи завдання до вправ:

Вправа 333(с.169)

Вправа 334(с.170)


Немає коментарів:

Дописати коментар